جستجو
Close this search box.
سیستم-صوتی-سالن-کنفرانس

سیستم های صوتی و عملکرد آن در سالن کنفرانس

سیستم صوتی ترتیبی از مولفه‌های مورد نظر برای ضبط و تقویت صدا در یک اتاق ، انتقال آن به یک مکان دوردست (کنفرانس صوتی یا تصویری، جریان آنلاین)، یا ثبت آن برای مصرف بعدی است. ما می خواهیم از بحث سنتی تعریف صدا بگذریم ، زیرا بحث تکراری است. بهتر است که بدانید صدا یک پدیده موجی است ، با گام یا فرکانس صدا که در چرخه های ثانیه یا هرتز اندازه گیری می شود. دامنه موج صدا میزان بلندی آن را مشخص می کند و معمولاً بر حسب دسی بل سطح فشار صدا اندازه گیری می شود.

عملکرد سیستم صوتی  – تقویت صدا :

تقویت صدا به عنوان سیستمی برای بلندتر ساختن صدا و رساندن آن به مخاطب تعریف می شود. در جلساتی که سالن کوچکی دارند، تقویت صدا معمولا غیر ضروری است زیرا شرکت کنندگان سعی می‌ کنند به طور طبیعی به یکدیگر گوش دهند. ممکن است نیازی به تجهیزات صوتی اختصاصی هم نباشد ، زیرا بلندگوهای داخلی یک میکروفون کنفرانسی صدای کافی را فراهم می کند.

 سیستم های صوتی و عملکرد آن در سالن کنفرانس

سیستم‌های صوتی و سیستم صدا  دارای چهار نوع قسمت هستند که با هم کار می‌کنند

دستگاه ورودی : راهی برای انتقال صدا به سیستم صوتی. برای منابع صوتی ورودی یک میکروفون است. میکروفون مبدلی است که انرژی صوتی را از منبع صوتی به سیگنال الکتریکی تبدیل می‌کند. صدا از منابع الکترونیکی معمولاً مستقیماً از طریق کابل انتقال داده می شود.

دستگاه پردازش : وسیله ای برای تنظیم ورودی ها. می توان اینها را به دو گروه میکسر و پردازنده سیگنال تقسیم کرد. یک میکسر سیگنال های حاصل از چند منبع را با هم ترکیب می کند و بین دو تا چند صد ورودی را در خود جای می دهد. پردازنده سیگنال دستگاهی است که برای کمک به تنظیم کیفیت صدا استفاده می شود. یک پردازنده ممکن است چندین عملکرد را ارائه دهد.

تقویت دستگاه : برای افزایش حجم کلی خروجی سیستم صوتی استفاده می شود. تقویت کننده , نیرو سیگنال صوتی الکتریکی را افزایش می دهد تا دستگاه های خروجی (مثلاً بلندگوها یا هدفون ها) را به سطح دلخواه برساند.

دستگاه های جانبی : علاوه بر تقویت صدا ، از یک سیستم صوتی می توان برای رسیدن به اهداف دیگر نیز استفاده کرد. با افزودن دستگاه های خروجی جایگزین به نیازهای خاص ، به راحتی میتوان صدا را تقویت کرد.

سوالی دارید؟ مشاوره دریافت کنید.

سوالی دارید؟ مشاوره دریافت کنید.

عملکرد سیستم صوتی – ضبط :

یک دستگاه ضبط صدا می‌تواند برای استفاده از برنامه صدا مورد استفاده قرار گیرد. به طور معمول، یک فرد ممکن است به سادگی خروجی ترکیبی سیستم صوتی را ضبط کند ، ضبط کردن بررسی و بایگانی کردن را ممکن می‌سازد.

سیستم کنفرانس از راه دور :

این کار ممکن است از طریق تلفن یا رایانه از طریق نرم افزار مشترک انجام شود. کنفرانس تلفنی به صورت تعاملی به صورت غیرواقعی  است و به همه شنوندگان امکان می دهد در جلسه شرکت کنند. بسیاری از شرکتها , اتاقهای ملاقات را برای این منظور اختصاص داده اند.

سیستم کنفرانس ویدئویی :

کنفرانس ویدیویی برای همگام سازی و ارسال سیگنال های صوتی و تصویری به سخت افزاری یا نرم افزاری سخت افزاری نیاز دارد. این می تواند در یک اتاق اختصاصی با تجهیزات نصب شده دائمی ، یک اتاق چند منظوره با تجهیزات قابل حمل یا از طریق لپ تاپ یا رایانه  کاربر انجام شود.

عملکرد سیستم صوتی – پخش جریانی :

مانند کنفرانس از راه دور ، جریان برای ارتباطات از راه دور ، ارسال صدا ، اغلب با ویدئو ، از طریق شبکه رایانه ای طراحی شده است. سیستم های جریان دهنده معمولاً از طریق شبکه جهانی وب ، بطور معمول از طریق رایانه یا دستگاه تلفن همراه ، به صورت یک طرفه انتقال می یابند. این نوع انتقال دسترسی آسان و در زمان واقعی به ارائه های رویدادی را که نیازی به مشارکت تعاملی ندارند فراهم می کند.

مفهوم های اصلی صوتی ، میزان صدا و بلندی صدا :

میزان صدا به درک انسانی از حجم مربوط می شود ، در حالی که میزان صدا اندازه گیری کمی است. اندازه گیری صدا به طور معمول در دسی بل (dB SPL) بیان می شود. به طور کلی ، هدف یک سیستم تقویت صدا در محیط جلسه به سادگی رساندن گفتار سطح پایین به سطح مکالمه طبیعی و واضح در موقعیت شنونده است (حدود ۷۰ دسی بل SPL).

عملکرد سیستم صوتی – اتاق آکوستیک :

فضای اتاق و آکوستیک اثری عمیق بر فهم دارند. این صدا می تواند در اطراف اتاق منعکس شود ، و به صورت تکراری به گوش برسد. این شرایط می تواند سیگنال صوتی ترکیبی را تغییر دهد ، بنابراین درک آن برای مغز انسان دشوارتر است ، بنابراین درک مطلب کاهش می یابد.

 سیستم های صوتی و عملکرد آن در سالن کنفرانس

راه حل مطلوب صوتی برای هر جلسه داده شده به طیف گسترده ای از عوامل از جمله اندازه اتاق ، تعداد افراد درگیر ، تعداد نمایندگان و سبک ارائه به بستگی دارد. بزرگترین عامل در انتخاب میکروفون این است که سیستم تقویت صدا در کار نیست. یکی دیگر از موارد مهم ، سبک ارائه است:

  • یک به یک : یک نفر برای مخاطب سخنرانی می کند ، مانند یک سخنرانی
  • بسیاری از افراد : همه حاضران به میل خود صحبت می کنند ، به عنوان یک انجمن
  • هیبریدها : موارد خاص بسیاری از افراد ارتباط با دسترسی میکروفون محدود یا اولویت دار. به عنوان مثال می توان به شوراهای شهر ، دادگاه ها ، اتاق های هیئت مدیره و میزگردها با مخاطبان اشاره کرد.
 

تولیدکنندگان انواع میکروفون را طراحی می کنند که برای کارهای خاص بهینه سازی می شوند ، بنابراین انتخاب درست با آگاهی از برنامه خاص در نظر گرفته شده ، با در نظر گرفتن منبع صدا و مقصد آن ، شروع می شود.
در سیستم های کنفرانس  ، استفاده اولیه از میکروفون برای صدای واضح است که به ما امکان می دهد بحث طولانی در مورد میکروفون را دور بزنیم.

انواع میکروفون سیستم کنفرانس :

تکنیک مناسب استفاده از میکروفون ابزاری حیاتی برای موفقیت در کارکرد سیستم صوتی است. در حالی که اصول اساسی جهانی هستند ، اما انواع مختلف میکروفون ها برای جلوگیری از مشکلات غیرضروری به روش های مختلفی نیاز دارند. این نکات ساده را با کاربران در میان بگذارید تا به حداکثر کیفیت صدا در هر جلسه یا کنفرانس کمک کنید.

سوالی دارید؟ مشاوره دریافت کنید.

سوالی دارید؟ مشاوره دریافت کنید.

عملکرد سیستم صوتی – میکسر :

فرآیند مخلوط کردن صدا اطمینان حاصل می کند که همه چیز به وضوح شنیده می شود و ممکن است طیف گسترده ای از ابزارهای پردازشی را برای رسیدن به آن هدف در بر گیرد.  در حقیقت ، یک سیستم خوب پ می تواند به معنای واقعی کلمه کاملاً اتوماتیک باشد. به طور کلی ، میکسر یک دستگاه الکترونیکی است که چندین منبع صوتی یا ورودی ها را به روشی شفاف و دلنشین ترکیب می کند. رابط میکسر می تواند اشکال مختلفی داشته باشد ، از سخت افزار بزرگ گرفته تا یک سطح کنترل مجازی در کامپیوتر . میکسرهای سنتی آنالوگ هستند ، ظرفیت یک میکسر  توسط تعداد کانال ورودی قابل تعریف است. به طور مشابه ، میکسر تعداد مشخصی از خروجی را نیز خواهد داشت. در این بین ، ویژگی های متنوعی قابل تنظیم برای سهولت و انعطاف پذیری فرآیند ترکیب سازی وجود دارد.

 سیستم های صوتی و عملکرد آن در سالن کنفرانس

عملکرد سیستم صوتی – کمپرسور :

 کمپرسور دامنه پویای سیگنال را کاهش می دهد ، به طور موثر اختلاف میزان صدا را بین بلندترین و کم صدا ترین سیگنال ها کاهش می دهد. این کار با کاهش میزان تمام سیگنال های بالاتر از یک آستانه مشخص و تعریف شده توسط کاربر به میزان مشخصی انجام می شود. تمام سیگنالهای زیر آستانه بدون تغییر باقی می مانند.

نتیجه گیری :

ما در دنیایی زندگی می کنیم که روز به روز به تکامل و پیشرفت می رسیم. برقراری ارتباط مداوم در هر سناریو جلسات یا کنفرانس ، شناخت و استفاده از بهترین روش ها برای انتخاب و استقرار میکروفون ها و بلندگوها ، اطمینان از صدای قوی و قابل فهم برای همه شرکت کنندگان است. یک جمله کلاسیک در علوم کامپیوتر وجود دارد که به همان اندازه برای صدا نیز کاربرد دارد: همانطور که رایانه ها برای تولید نتایج صحیح به داده های دقیق نیاز دارند ، یک سیستم صوتی نیز فقط به کیفیت ورودی های صوتی دریافتی است. سیستم صوتی فقط با انتخاب و استفاده مناسب از میکروفون می تواند صوت سازگار و کاملاً قابل فهم ارائه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب تجهیزات کنفرانس

معرفی سوئیچ hdmi کنترلدار

 معرفی سوئیچ hdmi کنترلدار , ممکن است این اتفاق برای شما هم پیش آمده باشد که برای استفاده از درگاه hdmi نمایشگر خود با مشکلات

معرفی سیستم کنفرانس تلویک

در عصر کنونی، شرکت‌های خصوصی و مراکز دولتی به مکانی مشخص برای برگزاری جلسات و کنفرانس‌های خود نیاز دارند. برای پاسخ به این نیاز، اقدام

کارت کپچر

کارت کپچر چیست ؟  کارت کپچر که با نام هایی مانند ویدیو کپچر ، کپچر کارت یا Video Capture Card هم نامیده می شود، به

قیمت میکروفن میز کنفرانسی

برخورداری از فناوری‌های جدید و به‌روز کنفرانسی و ارتباطی، یکی از لازمه‌های هر مجموعه یا سازمان پیشرو برای دستیابی به هدف‌های مهم آن مجموعه است.

مطالب سیستم کنفرانس

میکروفون ویدئو کنفرانس

ویدئو کنفرانس‌ها با هدف افزایش ارتباطات و کاهش هزینه‌های رفت و آمد و جابه‌جایی ایجاد شدند. به کمک این ابزار دیگر برای شرکت در یک

بهترین وب کم برای اتاق کنفرانس

ویدئو کنفرانس جزء آن دسته از تجهیزاتی است که به برقراری ارتباط زنده صوتی و تصویری بین نقاط مختلف جهان کمک می‌کند. درواقع ویدئو کنفرانس

مطالب ویدئو کنفرانس

صدرا ایرانیان

کمتر از دو دقیقه تماس می گیریم.

جهت برقراری ارتباط لطفا نام و شماره تماس خود را وارد نمایید.

کمتر از دو دقیقه تماس می گیریم.

جهت برقراری ارتباط لطفا نام و شماره تماس خود را وارد نمایید.