جستجو
Close this search box.

نحوه برگزاری کلاس آموزش مجازی و کلاس مجازی

وضعیت بهداشت جهانی کنونی نشان می دهد که مدرسان می توانند مدتی برای دوربین سخنرانی کنند(آموزش مجازی ، تدریس آنلاین). زمان خوبی است که به جلو نگاه کنیم و برنامه ریزی کنیم تا دوره های آموزشی تا حد امکان آنلاین برگزار شود. دفعه بعد که مدرسه بخاطر کولاک یا یخبندان یخ بسته شود می توانید با استفاده از آموزش های نحوه برگزاری کلاس آنلاین ، به تدریس آنلاین درس خود بپردازید.

به اشتراک بگذارید!

ایمیل
وات ساپ
تلگرام
آموزش مجازی

حتی به محض پایان همه گیری COVID-19 ، تقاضا برای یادگیری آنلاین همچنان رو به رشد خواهد بود. مدارس دائما در تلاشند دانش آموز بیشتری را به آن اضافه کنند ، و دوره ها و دیپلم های آنلاین بخش مهمی از فشار ثبت نام هستند. دانش آموزان بین المللی و روستایی معمولاً برای حضور در مدارس عالی با هزینه‌های هنگفت و موانع مرتبط با مسافرت روبرو هستند. در همین حال ، برخی از دانشجویان دارای مشکلات دسترسی هستند که مانع حضور حضوری آنها در کلاسها می شود. آموزش مجازی  با تلاش و سرمایه گذاری حداقل راهی را برای دانش آموزان فراهم می کند تا آن موانع را خراب کنند.

یادگیری یا آموزش مجازی معمولاً با دوره های آنلاین یا محیط های آنلاین همراه است ، اما ابعاد بسیار گسترده تری دارد. در این مقاله ما در مورد تعریف ، ویژگی ها و فواید آن صحبت خواهیم کرد. همچنین لیستی از رایج ترین اشکال یادگیری مجازی را برای شما تهیه کرده ایم که جنبه های مختلف یادگیری و آموزش را شرح می دهد.

آموزش مجازی یک فرایند یادگیری است که با استفاده از رایانه ها و اینترنت در خارج از محیط آموزشی انجام می شود. این دستورالعمل معمولاً در یک محیط آنلاین صورت می گیرد.  کلاس مجازی بصورت آنلاین انجام می شود که به موجب آن معلم و دانش آموزان یا دانشجویان از لحاظ جسمی از هم جدا هستند.

آموزش مجازی

می توانیم آموزش مجازی یا تدریس آنلاین را به این شرح تعریف کنیم: یادگیری از راه دور که با محتوای مطالعه الکترونیکی انجام می شود که از طریق ویدیو کنفرانس یا وب کنفرانس زنده آموزش و تدریس آنلاین صورت می گیرد.

شناخت گرایی در تدریس آنلاین

شناخت شناسی بر نقش ذهن و فرآیندهای شناختی در یادگیری متمرکز است. این توضیح می دهد که چگونه مغز عملکرد دارد و سطوح رشد شناختی که پایه و اساس یادگیری است را تشکیل می دهد. مطالعات شناختی گرایی به مربیان کمک می کند تا درک کنند که چگونه افراد یاد می گیرند و چگونه به طور مؤثر تدریس کنند.

در آموزش مجازی ، شناخت شناسی می تواند از طریق محیط های یادگیری قابل تنظیم ، برنامه های یادگیری تطبیقی ​​و شخصی ، هوش مصنوعی ، یادگیری تحلیلی و غیره مورد استفاده قرار گیرد. تهیه مطالبی متناسب با توانایی های شناختی دانش آموزان  مانند متن ، تصاویر ، چندرسانه ای و غیره حائز اهمیت است ، که در آن دانش آموزان می توانند با درس راحتتر ارتباط برقرار کنند

آموزش مجازی

رفتارگرایی در تدریس آنلاین

رفتارگرایی ، چگونگی رفتار دانش آموزان را هنگام یادگیری بررسی می کند. این موضوع بر نحوه پاسخگویی دانش آموزان به محرک های خاص تمرکز دارد. وقتی معلم محرک ها را تکرار کند ، می توانند رفتارهای فرد یادگیرنده را مشاهده ، کنترل و اصلاح کنند. رفتارگرایی ذهن یا فرآیندهای شناختی را بررسی نمی کند.

ساختگرایی اجتماعی در تدریس آنلاین

ساختارگرایی اجتماعی کاربرد کاملی در بحثهای گروهی ، یادگیری مبتنی بر مسئله و فعالیتهای گروهی کوچک دارد. یک محیط عالی برای آموزش مجازی نیاز است که ابزارهای تعاملی مانند دوربین ویدیو کنفرانس ، تخته سفید محیا باشد.

درخواست مشاوره یا استعلام قیمت

تماس با صدرا کامپیوتر

کلاس مجازی برای دسترسی از راه دور به مجموعه ای نامحدود از خدمات آموزشی ارائه می شود ، در سراسر جهان فرایند یادگیری فردی نیاز های زیادی را در بر می گیرد که برای تدریس آنلاین و آموزش مجازی هر شخص تجهیزاتی متفاوتی نیاز دارد. که این نیاز ها شامل موارد زیر می باشد:

نیاز به محیط یادگیری ایمن و امن  : به گونه ای که در نحوه در آموزش و یادگیری تداخل ایجاد نکند.

یادگیری انعطاف پذیر از نظر زمان ، مکان و سرعت : جهت تدریس یک درس یا یک موضوع توصیه می شود مکانی را انتخاب کنید که در برقراری تماس تصویری تداخل ایجاد نکند مانند داشتن نور زیاد یا وجود صداهای اضافی. همچنین از اینترنت پرسرعت خود اطمینان حاصل کنید تا در هنگام تماس تصویری با مشکلی مواجه نشوید. اگر در نقش یک آموزگار هستید بهتر است بهترین زمان برای تدریس خود انتخاب کنید. در برگزاری کلاس مجازی باید بهترین زمان را در نظر گرفت تا بتوان با وجود عوامل بازدارنده بهترین نتیجه را در دانش آموزان ایجاد کرد.

مقرون به صرفه : برقراری یک کلاس آموزش مجازی برای کاربران چه معلم و چه دانش آموزان باید هزینه های زیادی در بر نگیرد تا دو طرف  بتوانند در متعادل ترین حالت از این کلاس مجازی استفاده کنند. این نکته را در نظر داشته باشید که یک آموزش  نباید هزینه بر باشد.

آموزش مجازی

آموزش مجازی - لیستی از اصطلاحات مرتبط

یادگیری مجازی اشکال و اصطلاحات مختلفی دارد. به نظر می رسد این موارد بسیار شبیه به هم هستند اما جنبه های مختلف یادگیری و تدریس را نشان می دهند و می توانند به ما در درک ماهیت  یادگیری مجازی  کمک کنند. در اینجا رایج ترین موارد استفاده شده است:

آموزش از راه دور

در آموزش از راه دور ممکن است نیازی به استفاده از فناوری های الکترونیکی و مبتنی بر وب نداشته باشید. یعنی یادگیری از راه دور با ارائه راهنمایی به فرد که در مکانی درس می خواند و در زمانی متفاوت از معلمان صورت می گیرد. امروزه با توسعه فن آوری های دیجیتال ، یادگیری از راه دور به طور فزاینده ای با یادگیری آنلاین همراه است

یادگیری آنلاین

یادگیری آنلاین با تهیه محتوای الکترونیکی موجود در رایانه و تلفن همراه است. ممکن است با استفاده از اینترنت باشد اما استفاده از مرورگر اختیاری است. یادگیری آنلاین را می توان از طریق برنامه ها یا برنامه های نصب شده در دستگاه شخصی شما انجام داد ، که می تواند بصورت آفلاین نیز استفاده شود.

یادگیری الکترونیکی

استفاده از فن آوری های الکترونیکی برای یادگیری و تدریس.فعالیتهای یادگیری که بطور کامل یا جزئی بصورت آنلاین صورت می گیرند. آنها را می توان با استفاده از رسانه های الکترونیکی و با استفاده از اینترنت انجام داد

ممکن است آموزش مجازی یا کلاس مجازی مانند تدریس معمولی با سرعتی آرام تر یا حتی ضعیف تر و برنامه ای منعطف تر به نظر برسد ، اما در واقعیت این کار به همان اندازه کار درسی است که در یک کلاس سنتی انجام می شود. در اینجا لیستی از یادآوری های مهم که هر معلم مجازی باید در خاطر داشته باشد آورده شده است.

۹ نکته ای که باید در مورد آموزش مجازی بدانید!

۱

آنچه هر معلم در آموزش مجازی باید بداند

اگر شما به فکر حرکت به سمت حرفه آموزش مجازی هستید ، ممکن است قبل از شروع کار بخواهید در مورد چند موضوع و انجام کار مطالعه نکنید. در اینجا لیستی از ۱۰ نکته وجود دارد که می تواند باعث صرفه جویی در وقت شود و به عنوان یک معلم مجازی بتوانید آموزش خود را به راحتی انجام دهید.

۲

آموزش مجازی زمان و آمادگی زیادی را می طلبد

آموزش مجازی به همان اندازه آمادگی  پیش از تدریس در یک کلاس سنتی طول می کشد. این بدان معنی است که باید درباره نحوه ارائه مطالب ، کارها و تکالیف روزانه دوباره برنامه ریزی کنید. علاوه بر ایجاد برنامه درسی ، باید نقشه آن را به روشی ارائه دهید که بصورت آنلاین ارائه شود (از نظر زمان برگزاری کلاس). دسترسی آسان و خواندن آن باید آسان باشد. به یاد داشته باشید ، دانشجویان برای انعطاف پذیری(دریافت محتواهای مختلف مانند تصویر و فیلم) و سرعت در دوره های آنلاین شرکت می کنند.

۳

خود را با کلاس مجازی آشنا کنید

قبل از اینکه  بتوانید تولید مطالب را شروع کنید ، باید ارائه مطالب در کلاس درس مبتنی بر وب را یاد بگیرید. شما نمی توانید به سادگی یک کلاس مجازی برگزار کنید ، به دانش آموزان خود لبخند بزنید و مکالمه ای را شروع کنید. به روشهایی برای استقبال از دانشجویان فکر کنید. به عنوان مثال ، آیا برنامه کلاس مجازی به شما اجازه می دهد پس از ورود ، پیام خوش آمدید ارائه دهید؟ درمورد مطالب و تکالیف درسی واقعی ، ارسال تصاویر و … تمرین کنید. قبل از شروع تدریس حتماً بدانید که چه کاری می خواهید انجام دهید.

۶

از برنامه درسی سنتی در کلاس مجازی استفاده نکنید

مواردی که در یک کلاس معمولی کار کرده اند ممکن است در کلاس مجازی کار نکنند. به عنوان مثال ، زمان کلاس شما در یک مکان سنتی ممکن است  در ساعات اولیه صبح باشد. با استفاده از این روش می توانید در صورت قبول تمامی دانشجویان می توانید ساعت برگزاری را به شب یا حتی ظهر تغییر دهید.

۵

برقراری ارتباط

ارتباط بسیار مهم است زیرا هیچ وقت در کلاس مجازی یا تدریس آنلاین وجود ندارد. در حقیقت ، برخی دانش آموزان ممکن است بدون توجه به ساعات شبانه روز درخواست برقراری تماس کنند. آماده باشید تا بارها و بارها ایمیل ، تابلوهای پیام و چت یا پیام های متنی را بررسی کنید. برای پاسخگویی به دانش آموزان وقت بگذارید و بازخورد را به صورت کامل و به موقع ارائه دهید. این زمان بسیار بیشتر از یک کلاس سنتی خواهد بود که ممکن است با سوال یکی از دانش آموزان به سؤالات دو یا حتی سه نفر دیگر پاسخ داده باشد.

۴

ناوبری آسان یک ضرورت است

اطمینان حاصل کنید که دوره های تحصیلی شما به صورت روشن و مختصر ارائه می شود. دانش آموزان  کلاس آنلاین را راهی برای سرعت بخشیدن به آموزش خود می بینند و انتظار دارند با ورود به سیستم ، مطالب بروز را بررسی کنند ، تکالیف خود را ارسال کنند و پیشرفت کنند.

۷

تکالیف بیشتر طول می کشد

اگر تکالیف بیشتر از آنچه انتظار داشتید طول بکشد تعجب نکنید. در کلاس سنتی ممکن است دانش آموزان به مدت ۵ دقیقه به تنهایی کار کنند تا یک تکالیف را انجام دهند ، اما این زمان را به صورت آنلاین در کلاس مجازی انتظار نداشته باشید. زیرا قرار گیری در کلاس سنتی شرایطی خاصی تری را محیا می کند.

۸

ایجاد یک جامعه آنلاین قوی

این وظیفه شماست که یک حس قوی در جامعه در کلاس مجازی ایجاد کنید. شما نیاز به تشویق با استفاده از تابلوهای پیام ، ارسال نامه الکترونیکی و شرکت در گپ های گروهی دارید. دانش آموزان را به مکالمه و شرکت در مباحث درگیر کنید و دانش آموزان را به برقراری ارتباط از طریق تابلوهای پیام تشویق کنید. دانش آموزان باید احساس کنند که نظرشان اهمیت دارد و از آنها استقبال می شود تا هربار شرکت کنند

۹

تدریس زنده با احتیاط

اگر شما در حال برگزاری کلاس آنلاین هستید ، حتماً سیستم را از قبل بشناسید. اگر شما به دلیل اینکه نمی دانید چگونه برنامه را اجرا کنید ، مبهوت هستید ، دانش آموزان چنین احساسی را حس می کنند. پیش از موعد آماده شوید و با ورود به سیستم اسلاید خوش آمدید به دانشجویان خوش آمدگویی کنید. دانش آموزان نمی خواهند وارد یک صفحه خالی یا معلم غایب شوند ، بنابراین زود وارد سیستم شوید. فراموش نکنید که گزینه های گپ روشن باشد تا دانش آموزان بتوانند سوالات خود را بپرسند و با سایر دانش آموزان در تعامل باشند.

رویدادهای جاری ، دانشکده ها و دانشگاه ها را در سراسر جهان مجبور می کند کلاس ها را به صورت آنلاین برگزار کنند. با وجود اوضاع دشوار جهانی ، پیشرفت در جریان و فناوری ویدئو شیوه یادگیری از راه دور را تغییر داده است. با کمترین آماده سازی می توان یک کلاس مجازی را به راحتی تنظیم کرد ، به دانشجویان این امکان را می دهد که ویدیو کنفرانس را به صورت پخش مستقیم یا فیلم ها تماشا کنند.

نرم افزار ویدیو کنفرانس

بهترین نرم افزار های ویدیو کنفرانس

برای اجرای کنفرانس های زنده می توان از نرم افزار ویدئو کنفرانس توسط کاربران در مکانهای مختلف استفاده کرد که می تواند متن ، صدا و فیلم را منتقل کند. فایده اصلی این است که شما می توانید با کاربران در هر نقطه از جهان

بیشتر بدانید »
نحوه-اجرای-وبینار

وب کنفرانس و وبینار و نحوه اجرای آن

کنفرانس وب و وبینار چیست؟ کنفرانس وب به کاربران خود این امکان را می دهد تا جلسات زنده ، کنفرانس ، ارائه و آموزش را با اینترنت به عنوان واسطه برگزار کنند. با استفاده از این سرویس می توانید ارتباطات نقطه به نقطه یا ارتباطات

بیشتر بدانید »
ویدئو-کنفرانس-چیست

ویدئو کنفرانس چیست و چه کاربردی دارد ؟

ویدئو کنفرانس چیست ؟ ویدیو کنفرانس (یا کنفرانس ویدئویی) به معنی برگزاری کنفرانس بین دو یا چند شرکت کننده در مکان های مختلف با استفاده از شبکه های کامپیوتری برای انتقال اطلاعات صوتی و تصویری است. هر شرکت کننده دارای یک دوربین فیلمبرداری، میکروفون و

بیشتر بدانید »

سوالی دارید؟ مشاوره تخصصی دریافت کنید.

نگاهی به سه پیکربندی کلاس مجازی و تدریس آنلاین

گزینه های بسیاری برای مربی که قصد دارد به صورت آنلاین ضبط یا پخش کند ، وجود دارد. ما سه مورد از آنها را مرور خواهیم کرد تا پیچیدگی را کاهش دهیم. بعد از خواندن این راهنماها ، حتی یک استاد بی تجربه نیز آماده ارائه یک درس ویدیویی جذاب آنلاین خواهد بود. در حال حاضر برخی از مدارس دارای سالن های سخنرانی مجهز به تجهیزات ضبط و پخش فیلم هستند ، این فرایند ساده تر از راه رفتن در کلاس می باشد. برخی دیگر ممکن است از یک سیستم مدیریت یادگیری (LMS) استفاده کنند ، که به صورت خودکار میزبان سخنرانی های ویدیویی و پخش مستقیم است. سایر مدارس ممکن است از تجهیزات ویدئویی مجهز برخوردار باشند که توسط مدرسان برای ادامه کلاسهای آنلاین قابل استفاده است. اما حتی بدون این ابزارها یک کلاس مجازی می تواند در نیم ساعت آماده شود.

۱

تصویر ثابت ، فقط صدا پخش می شود

برای استادانی که باید با عجله کلاس خود را آنلاین کنند ، این راه حل می تواند بهترین راه حل باشد. این امر از نظر راه اندازی یا تجهیزات بسیار کمی نیاز دارد و آن را برای دانشگاه فنی و حرفه ای مناسب می کند. تمام آنچه برای تنظیم ضبط صفحه یا آموزش مجازی مورد نیاز است یک رایانه و میکروفون است. برای افرادی که از لپ تاپ استفاده می کنند ، میکروفون داخلی بیش از اندازه کافی است تا بتواند سریعاً پخش کند.

به موارد زیر نیاز خواهید داشت:
نرم افزاری که می تواند آنچه را که در رایانه شما اتفاق می افتد ضبط کند و آن را به یک سرویس ویدیویی آنلاین انتقال دهد. نرم افزار Open Broadcaster (OBS) فقط یکی از برنامه های بسیاری است که می تواند این کار را انجام دهد. گزینه های دیگر عبارتند از FlashBack Express و Apowersoft Screen Recorder ، اما OBS از آنجایی که از یک توسعه دهنده قابل اعتماد تهیه می شود ، بسیار توصیه می شود.

پس از انتخاب نرم افزار ضبط صفحه و شبکه تحویل محتوا ، می توانید شروع به تنظیم کلاس خود کنید. نرم افزار خود را باز کنید و صفحه نمایش رایانه خود را به عنوان منبع ویدیویی اضافه کنید. ارائه سخنرانی به عنوان یک جریان زنده ارزش زیادی را به همراه دارد. دانش آموزانی که به صورت زنده تماشا می کنند می توانند سؤالاتی را مطرح کنند که می توانید در زمان واقعی به آنها پاسخ دهید. این نوع بازخورد زنده می تواند به شما کمک کند تا درک کنید که چه چیزی کار می کند و چه چیزی در محور کلاس شما نیست.

آموزش مجازی

۲

کلاس شبیه سازی شده

این تنظیم کمی بیشتر درگیر کننده است و از مدرس می خواهد که کمرویی را کنار بگذارد و روی صفحه ظاهر شود. یک کلاس شبیه سازی شده سعی دارد که دانش آموز با چهره استاد یا معلم ارتباط برقرار نماید. دوربینی را دور از مربی و تخته سفید یا تخته سیاه قرار می دهند. این ممکن است راه حل ایده آل برای مدرسانی باشد که می خواهند تدریس خود را تا حد ممکن پویا کنند با این حال ، این کار کمی بیشتر از یک راه اندازی ساده ضبط صفحه را شامل می شود.

به دلیل فاصله از دوربین نیاز است برای اطمینان از صدای تمیز به نوعی میکروفون در نزدیک به مربی احتیاج دارید. میکروفون USB در اینجا قابل استفاده است ، استفاده از وب کم لپ تاپ خواندن سوالات یا نظرات دانش آموزان را برای معلمان دشوار می کند.

۳

کلاس مجازی چند دوربین

افرادی که تجربه تولید فیلم دارند و مربیانی که می خواهند ویدئو با کیفیت بالاتری داشته باشند ، باید در نظر بگیرند که از چندین دوربین استفاده کنند اگرچه ممکن است این به نظر برسد نگران کننده باشد ، اما با کمی برنامه ریزی می توان آن را به راحتی انجام داد.
در حالی که شما هنوز با تنها یک منبع صوتی کار می کنید ، این پیکربندی دارای دو (یا بیشتر) منبع ویدیویی است. این منابع می توانند دو دوربین جداگانه یا یک صفحه نمایش رایانه ای و دوربین باشند. قبل از پخش ویدئو به صورت آنلاین ، یک سوئیچ برای ادغام آن سیگنال های صوتی و تصویری لازم است

مزیت این راه اندازی این است که می تواند سطح جزئیات بیشتر از هر دوربین را ارائه دهید. تدریس های آزمایشگاه هایی که جزئیات ودقت کار برای آن ها مهم است می توانند یک دوربین را بر روی میز کار متمرکز کرده تا جزئیات مورد نیاز دانشجویان را ارائه دهد. سخنرانی های ریاضی یا توضیحات اضافی استاد را می توانند از طریق دوربین دیگری ضبط و پخش کنند.

کلاسهای مجازی مانند هر کلاس حضوری به مربیان و معلمان با تجربه نیاز دارند تا از یادگیری دانش آموزان پشتیبانی کنند. نکته ای که باید در نظر بگیرید این است که ساعات آموزشی قدیم قابل استفاده نخواهد بود ، بنابراین ساعت های مجازی را در نظر بگیرید و از ساعات جدید جهت تدریس استفاده نمایید که دانشجویان بتوانند از مطالب درسی سؤال کنند یا آزادانه صحبت کنند.

جدیدترین تجهیزات برگزاری کلاس مجازی

کمتر از دو دقیقه تماس می گیریم.

جهت برقراری ارتباط لطفا نام و شماره تماس خود را وارد نمایید.

کمتر از دو دقیقه تماس می گیریم.

جهت برقراری ارتباط لطفا نام و شماره تماس خود را وارد نمایید.